۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۵۱۵۶۲
حجت الاسلام والمسلمین محامی تشریح کرد؛

حقوق فرزندان بر پدر و مادر | از رزق حلال تا انتخاب نام خوب

حقوق فرزندان بر پدر و مادر | از رزق حلال تا انتخاب نام خوب
امام جمعه زاهدان با اشاره به موضوع خانواده معنوی، حقوق فرزندان بر والدین را مورد توجه قرار داد و گفت: والدین باید فرزند خود را از لحاظ علم، عقل، اخلاق و رفتار تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان با اشاره به موضوع خانواده معنوی، حقوق فرزندان بر والدین را مورد توجه قرار داد و گفت: خوردن روزی حلال یکی از حقوقی است که فرزند بر والدین خود دارد.

وی ادامه داد: مادران از همان ابتدای بارداری باید یک سلسله حقوق را نسبت به فرزند خود رعایت کنند که از جمله آن می توان به استفاده از رزق حلال، تلاش برای ارتقای معنوی جنین و حتی تحصیل علم اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با بیان اینکه انتخاب نام خوب و صالح برای فرزند یکی از حقوق فرزند بر والدین است، ابراز کرد: برخی از اسامی به گونه ای است که صاحب نام از بیان آن در جامعه احساس شرمساری می کند، از این رو پدر و مادر نباید این دسته نام ها را برای فرزند خود انتخاب کنند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه تغذیه سالم نیز از حقوق فرزند بر والدین است، خاطرنشان کرد: از جمله اعمال مستحب هنگام شیر دادن فرزند این است که مادر طهارت داشته باشد و در این هنگام ذکر خداوند را بر لب جاری کند تا فرزند رشد و ارتقای معنوی داشته باشد.

وی تأکید کرد: تعلیم و تربیت فرزند نیز از جمله حقوق فرزند بر والدین به شمار می رود؛ والدین باید فرزند خود را از لحاظ علم، عقل، اخلاق و رفتار مورد تربیت شایسته قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: آموزش قرائت و مفاهیم قرآن کریم، آشناسازی فرزند با معارف اسلامی، تعلیم احکام دین، احترام و محبت به فرزندان، رعایت عدالت میان فرزندان و دعا برای فرزندان از جمله سایر حقوق فرزندان بر والدین است./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات